Gunnar Schäfer name is James Bond
Visitors in James Bond Museum Sweden
    Yoda 007museum test

Welcome  to The worlds first James Bond 007 Museum 0481-12960  Nybro Sweden  .

Since 1959 James Bond 007 Museum Sweden, Nybro.
The 007 museum 1000 sq.
m. world`s only James Bond 007 Museum
Emmabodav. 20, 38245  Nybro

Like James Bond
Like James Bond Twitter James Bond 007 Museum Nybro Sweden  Instagram James Bond Museum Sweden Nybro   like gilla facebook james bond 007 museum nybro sweden
Free WI-FI in James Bond 007 Museum Sweden Nybro Like James Bond 007 museum  WordPress
 Pierce Brosnan and Izabella Scorupco from Goldeneye with bikini  Izabella Scorupco  Bikini Natalya Simonova GoldenEye (1995)   The James Bond Museum Sweden etype_bond.jpg (376999 bytes) GoldenEye countdown number   One of the actual components of the countdown number used on the set at Leavesden for the  1995 Pierce Brosnan James Bond film GoldenEye.  (COA supplied)

Contact: 007museum@telia.com Kontakta oss  Phone+4648112960  Open Daily 10-17  Sat 10-14   Media To do and see  Buy/Köp info  Links
James Bond Theme Party  PPKGuns Omega   Bmw  Bollinger  Corgi Cd,  Swatch  Posters,  Specials  James Bond store

Fem myror är fler än fyra elefanter med Mycket nöje på Kalmar Slott i sommar en Kent Vickell produktion på besök hos James Bond och James Bond 007 musset.

James Bond tog emot Vickell och kompani i James Bond 007 museet, detta är beviset för besöket :-)

Från vänster Thomas Hedengran, Mikael Riesebeck, James Bond, Jojje Jönsson, Kent Vickell och Pär Nymark från
"virus i bataljonen-gänget".

– Producenterna, som skapade serien en gång i tiden tillsammans med Magnus och Brasse, tog kontakt med oss och frågade om vi ville göra den. De bor båda i Nybro kommun och hade sett oss i olika sammanhang. Det är en verklig ära att de ville att vi skulle göra det här, säger Kent Vickell, som under hela hösten, vintern och våren spelat Vallarna-farsen Virus i Bataljonen i Göteborg, Skara och runt hela riket.
Ursprungsproducenterna, Bengt Linné och Lasse Haglund, kontaktade Kent Vickell redan för fyra år sedan. Den gången stöp samarbetet på att SVT, som har hälften av rättigheterna till Fem myror..., motsatte sig det hela. Men nu är äntligen allting klart, kontraktet påskrivet och firma Linné/Haglund har skrivit ett manus anpassat för scenen som firma Vickells/Klintberg ska spela. Magnus Härenstams, Brasse Brännströms och Eva Remaeus karaktärer kommer att göras av Johan Klintberg, Kent Vickell och Mia Vickell.
– Vi börja med a och slutar med ö, men hinner inte med alltihop däremellan. Det blir de mest kända sketcherna och sångerna, Här är där där man inte är och Lattjo-lajban-lådan och lite sådana godbitar, säger Kent Vickell.

Från vänster Thomas Hedengran, Cia Olsson, James Bond, Jojje Jönsson, Kent Vickell och Pär Nymark "virus i bataljonen-gänget".

Stolt över att bli tillfrågad
Föreställningen har premiär den 1 juli och spelas sedan tisdagar, torsdagar och fredagar fram till och med den 6 augusti. Allt som allt blir det 34 föreställningar. Scenen är kanontornet på Kalmar slott, så det blir en inomhusscen oberoende av väder och vind.
För Kent Vickell, som har spelat sommarteater på andra håll de senaste åren, blir det en återkomst till den lokala sommarteaterscenen igen. Han ser fram emot det.
– Det ska bli jätteroligt. Jag har inte varit här och spelat sommarteater sedan 2006. Sedan blir man ju stolt när de som skrev det en gång i tiden tar kontakt och vill att just vi ska göra det.
Från vänster Thomas Hedengran, Mikael Riesebeck, Jojje Jönsson, Kent Vickell och Pär Nymark "virus i bataljonen-gänget".
Från vänster Thomas Hedengran, Mikael Riesebeck, James Bond, Jojje Jönsson, Kent Vickell och Pär Nymark "virus i bataljonen-gänget".

barometern.fem-myror-blir-teater-pa-slottet

TripAdvisor